Loopgenot

Follow @renevanbelzen on Micro.blog.

Trainingsschema

Om mezelf niet tegen te komen bij het opbouwen naar meer kilometers per week, vind ik het verstandig om een schema op te stellen. Ik ga uit van ongeveer 60 km per week, met een lange duurloop in het weekend die hooguit de helft van de weekomvang is.

In de planning staat een training bij loopgroep A van Spado (circa 8 km per training, niveau 10 km in meer dan een uur), met in- en uitlopen is dat 12 km. Verder wil ik op 7 september meedoen aan de Heen & Weer Loop van Spado, met de 6 min/km tempo-groep.

Als dat allemaal goed gaat, wil ik vanaf 14 september de training hervatten bij de marathongroep, met twee gezamenlijke baantrainingen per week en solo een korte duurloop midweeks en een lange duurloop in het weekend van 30 tot 50 procent van de weekomvang (60 km).

Op den duur zou ik zelfs weer een marathon kunnen lopen.